Penaja

Friday, April 10, 2009

Misha pun meminati gajet letronik

Penyanyi dan pelakon terkenal kelahiran Kelantan, Misha Omar, 27, berkata gajet elektronik memiliki signifikan tersendiri dalam melengkapkan perjalanan dunia serba moden. Misha beranggapan kemudahan teknologi tinggi cukup berguna dalam kehidupan, apatah lagi dalam keadaan manusia yang selalu dibayangi komitmen kerja yang banyak.
"Gajet canggih dan manusia dalam kehidupan sekarang bagai tidak boleh dipisahkan. Rata-rata menggunakan peralatan berteknologi canggih hampir setiap hari, tanpa menghiraukan tahap kerjaya mereka.
"Baik individu kelas pertengahan mahupun pekerja profesional, masing-masing menggunakan khidmat barangan elektronik demi memudahkan urusan kerja.
"Kalau sebelum ini gajet ditafsirkan sebagai kemahuan manusia untuk hidup lebih selesa, kini berlaku transisi ketara apabila gajet menjadi satu keperluan dalam situasi berkaitan. Gajet koleksi peribadi Misha ada yang dibeli sendiri dan ada sebahagiannya adalah pemberian keluarga. Antara gajet milik Misha seperti telefon bimbit model Sony Ericsson K810i. (Saya pun pakai model ini kerana ianya sesuai untuk fotografer untuk mengambil foto spontan). Selain itu Misha juga mempunyai telefon bimbit jenama Nokia E71 pemberian keluarga dan iPod. iPod menjadi gajet terpenting Misha dimana kebiasaannya Misha akan bawa akan mendengar iPod dalam kereta untuk mengingati lirik dan juga menghafal melodi lagu-lagu yang ingin dinyanyikan. Sebelum kehadiran iPod, Misha menggunakan pemain CD yang besar. "Saya kena angkut pemain CD ini ke merata tempat. Dengan fizikalnya yang besar dan agak berat, saya juga harus bawa beberapa keping CD.

No comments:

Post a Comment