Penaja

Sunday, May 20, 2018

Ragam Proton EXORA

Macam macam ragam Exora, kalau nak list banyak
> masaalah aircond
> masaalah lampu
> masaalah ABS
> masaalah brake
> dan lain2

Satu masaalah yang ramai pengguna mengadu kipas radiator tak berhenti walaupun enji sudah dimatikan, kunci pun dah dicabut, pintu kereta pun dah di kunci, tuam kereta dah pun masuk dalam rumah...namun kipas masih beropersi.

Kereta saya, kereta lain saya tak pasti sama ke tidak, saya dapati punca nya ialah kipas radiator tak berfungsi, saya cek kipas dengan menyambung terus kepada batteri, ia berfungsi...saya cek fius dan relay juga berfungsi...ada satu lagi saya tak dapat cek iaitu switch kipas...sebab tak jumpa. Akhirnya saya bawa ke workshop, saya ceritakan pengalaman saya dan saspek switch tapi pomen kata kita cek dulu kemungkinan kipas lemah, buka switch. kalau kipas lemah memang dia berfungsi bila di sambung terus kepada batteri dan bila memlalui fius, relay dan switch dia mati...pomen ni berpengalaman, setelah cek keseluruhan dia confirm kipas lemah....dan ditukar kipas baru...Alhamdulillah kipas berfungsi, dan juga masaalah kipas tak berenti sudah pulih... 

No comments:

Post a Comment