Penaja

Friday, May 22, 2009

Dimana A Team sekarang?

Bila di imbau zaman dulu teringat satu siri TV popular yang saya tak boleh miss, The A Team. Cerita hero bekas askar Amerika yang bertugas di Vietnam disyakki melakukan jenayah yang mereka tak buat sentiasa diburu oleh Polis Tentera. Namun disebalik sebagai pelarian mereka berpadu tenaga membentuk A Team bagiembantu mereka yang teraniaya. Senjata mereka mudah sahaja, seperti juga McGiver, menggunakan bahan-bahan terbuang atau benda-benda disekeliling sahaja.
Mr. T (Sgt. Bosco "B.A." Baracus): Pelakon ini dilahirkan pada May 21, 1952, dengan trademark mohawk, rantai emas dan ungkapan lazim ialah "I pity the fool" dan takut menaiki kapal terbang. Mr. T sekarang tidak berlakun lagi bilamana siri-siri TV selain dari A Team yang beliau berlakon tidak mendapat sambutan. seperti siri "T. and T." Siri tersebut hanya bertahan 2 musim sahaja. Masaalah kesihatan kemudiannya membelenggu Mr T untuk terus aktif berlakun bila beliau di diagnosed mengidap cell lymphoma.
George Peppard (Col. John "Hannibal" Smith) Beliau aktif berlakon selain siri TV A Team. Antara filem beliau seperti "Breakfast at Tiffany's" with Audrey Hepburn, The Blue Max, The Bravos dan lain-lain. Pengenalan istimewa Goerge Peppard dalam siri ini laiah "cigar-chomping leader " dimana beliau sering meletakkan cerut dibibir bila operasi akan bermula. Sebelum meninggal dunia pada tahun 1994 beliau sempat berlakon dalam siri TV Matlock.

Dwight Schultz (Capt. H.M. "Howling Mad" Murdock): Karektor gila-gila bahasa dalam A Team selalu dibuli oleh Mr T . Beliau masih berlakon terutama dalam siri movie Star dan memberkan suara dalam siri Spider-Man: Web of Shadows, FusionFall, Terminator Salvation: The Video Game dan lain-lain.

Dirk Benedict (Lt. Templeton "Faceman" Peck): Terakhir kita tidak lupa kepada hero menggoda A Team Dirk Benedict. Benedick juga berlakon sebagai Lt. Starbuck dalam Battlestar Galactica. Dalam A Team beliau berlakon sebagai Lt. Templeton "Faceman" Peck.
Kini selepas meninggalkan A Team beliau aktif teater dah pernah berlakon dalam teater Hamlet di Abbey Theater. Selain itu Dick juga berlakon siri TV lain seperti The Commish dan Walker, Texas Ranger.

No comments:

Post a Comment